Laatst bijgewerkt op: 29/07/2022
Dit Privacybeleid beschrijft hoe APD omgaat met persoonsgegevens van bezoekers van onze website www.apd.be, met inbegrip van de media- en artikelsectie.
Wie zijn we
APD NV met maatschappelijke zetel te BRUGGESTRAAT 267 8770 INGELMUNSTER en ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen met ondernemingsnummer 0447242551 hecht veel belang aan een veilige, transparante en vertrouwelijke verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens. In het bijzonder willen wij de gegevens van o.a. onze klanten, onderaannemers en leveranciers beschermen tegen onder meer verlies, lekken, fouten, onterechte toegangen of onrechtmatige verwerkingen.
Doeleinden van verwerking
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden. Het verbeteren van de werking en inhoud van onze website. Het analyseren van bezoekersstatistieken. Het beantwoorden van vragen en opmerkingen kan via het contactformulier of kan u contact opnemen met onze Data Protection Officer (DPO).
Wij stellen alles in het werk om op een zorgvuldige en legitieme manier om te gaan met uw
persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving. Indien u desalniettemin van
oordeel bent dat uw rechten geschonden zouden zijn en u binnen onze onderneming voor uw
bezorgdheden geen gehoor zou vinden, staat het u vrij een klacht in te dienen bij:
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
Tel. 02 274 48 00
Fax. 02 274 48 35
E-mail: contact@apd-gba.be
Welke gegevens verwerken wij
Wij kunnen de volgende categorieën van persoonsgegevens verwerken. De technische gegevens zoals IP-adressen, browerstype en de bezochte pagina’s. Uw contactgegevens (naam,emailadres en telefoonnummer) wanneer u deze zelf actief verstrekt. Wij verwerken persoonsgegevens op basis van uw toestemming, ons gerechtvaardigd belang en wettelijke toepassingen indien van toepassing. Bij de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens respecteren wij de Belgische regelgeving inzake bescherming van persoonsgegevens, evenals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“GDPR”) vanaf haar inwerkingtreding op 25 mei 2018.
Delen van gegevens
Uw gegevens worden enkel gedeeld met derden wanneer dit noodzakelijk is voor de hierboven vermelde doeleinden.
Bewaartermijn
Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doeleinden te realiseren waarvoor uw gegevens zijn verzameld. Bezoekersstatistieken worden bijvoorbeeld maximaal 12 maanden bewaard.
Klantengegevens en gegevens van leveranciers of onderaannemers zullen in elk geval na een termijn
van tien jaar na de beëindiging van de overeenkomst of het project uit onze systemen worden
verwijderd, behoudens voor wat betreft deze persoonsgegevens die wij op basis van specifieke
wetgeving langer moeten bewaren of in geval van een lopend geschil waarvoor de persoonsgegevens
nog noodzakelijk zijn.
Beveiliging
Wij nemen de nodige technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens volgens
een afdoend veiligheidsniveau te verwerken en deze te beschermen tegen vernietiging, verlies,
vervalsing, wijziging, niet-toegestane toegang of kennisgeving per vergissing aan derden, evenals elke
andere niet toegestane verwerking van deze gegevens.
In geen geval kan APD NV aansprakelijk worden geacht voor enige directe of indirecte schade die
voortvloeit uit een foutief of onrechtmatig gebruik door een derde van de persoonsgegevens.
Rechten van betrokken
In overeenstemming en onder de voorwaarden van de Belgische privacywetgeving en de bepalingen
van de Algemene Verordening Gegevensbescherming delen wij u mee dat u over de volgende rechten
beschikt:
- Recht op toegang en inzage: u heeft het recht om kosteloos kennis te nemen van de gegevens diewij over u hebben en na te gaan waarvoor deze worden aangewend.
- Recht op rectificatie: u heeft het recht om rectificatie (verbetering) van uw onjuistepersoonsgegevens te verkrijgen, evenals om onvolledige persoonsgegevens te vervolledigen.
- Recht op gegevenswissing of beperking: u heeft het recht om ons te verzoeken uwpersoonsgegevens te wissen of de verwerking ervan te beperken in de omstandigheden en onderde voorwaarden zoals bepaald door de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Wij kunnende gegevenswissing of beperking weigeren van enige persoonsgegevens die voor ons noodzakelijkzijn voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting, de uitvoering van de overeenkomst of ons29.07.2022Data Protection Notice 4/5gerechtvaardigd belang, en dit zolang deze gegevens noodzakelijk zijn voor de doeleindenwaarvoor zij zijn verzameld.
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens: u heeft het recht de persoonsgegevens die u ons heeftverstrekt, in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen. U heeft hetrecht deze gegevens over te dragen aan een andere verantwoordelijke voor de verwerking.
- Recht van bezwaar: u heeft het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uwpersoonsgegevens wegens ernstige en legitieme motieven. Gelieve er evenwel rekening mee tehouden dat u zich niet kan verzetten tegen de verwerking van persoonsgegevens die voor onsnoodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting, de uitvoering van deovereenkomst of ons gerechtvaardigd belang, en dit zolang deze gegevens noodzakelijk zijn voorde doeleinden waarvoor zij werden verzameld.
- Recht van intrekking van de toestemming: Indien de verwerking van de persoonsgegevens isgebaseerd op de voorafgaande toestemming, beschikt u over het recht deze toestemming in tetrekken. Deze persoonsgegevens zullen dan enkel nog verwerkt worden indien wij hiervoor overeen andere rechtsgrond beschikken.
- Automatische beslissingen en profilering: wij bevestigen dat de verwerking van depersoonsgegevens geen profilering omvat en dat u niet aan volledige geautomatiseerdebeslissingen wordt onderworpen.
Doorgifte aan derden
Bepaalde persoonsgegevens die door ons worden verzameld, zullen worden doorgegeven aan en
mogelijk verwerkt worden door derde dienstverleners, zoals onze IT-leverancier, boekhouder, revisor
verzekerings maatschappij.onderaannemers, evenals door de overheid (bijvoorbeeld bij de 30bisaangifte
van werken, de elektronische aanwezigheidsregistratie of het meedingen naar
overheidsopdrachten).
Het is mogelijk dat één of meer van bovenvermelde derde partijen gelokaliseerd zijn buiten de
Europese Economische Ruimte (“EER”). Er zullen evenwel alleen persoonsgegevens worden
doorgestuurd naar derde landen met een passend beschermingsniveau.
De werknemers, managers en/of vertegenwoordigers van de hierboven vermelde dienstverleners of
instellingen en de gespecialiseerde dienstverleners door hen aangesteld, dienen de vertrouwelijke aard
van uw persoonsgegevens te respecteren en kunnen deze gegevens enkel gebruiken voor de
doeleinden in het kader waarvan zij werden verstrekt.
Indien nodig kunnen uw persoonsgegevens worden doorgegeven aan andere derde partijen. Dit kan
bijvoorbeeld het geval zijn wanneer wij geheel of gedeeltelijk gereorganiseerd zouden worden, onze
activiteiten zouden worden overgedragen of indien wij failliet verklaard zouden worden. Ook is het
mogelijk dat persoonsgegevens moeten worden doorgegeven ingevolge een gerechtelijk bevel of om
te voldoen aan een bepaalde wettelijke verplichting. Wij zullen in dat geval redelijke inspanningen
leveren om u voorafgaand te informeren over deze mededeling aan andere derde partijen. U zal
evenwel erkennen en begrijpen dat dit in bepaalde omstandigheden niet altijd technisch of
commercieel haalbaar is of dat er mogelijk wettelijke beperkingen van toepassing kunnen zijn.
Wij zullen uw persoonsgegevens in geen geval verkopen of commercieel ter beschikking stellen aan
direct marketingbureaus of gelijkaardige dienstverleners, tenzij met uw voorafgaande toestemming.




